شهر توریستی و دیدنی آفریقا

معرفی ۶ شهر توریستی و دیدنی آفریقا

آفریقای جنوبی یکی از کشورهای زیبا در جنوب قاره آفریقا است که به دلیل داشتن شهرهای زیبای توریستی، هر ساله میزبان میلیون ها توریست و گردشگر از سراسر دنیا است. زیبایی آفریقای جنوبی از نظر مناظر طبیعی، تاریخی و تفریحی به قدری است که از آن به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در دنیا یاد می شود.در ادامه نگاهی به کشور آفریقای جنوبی انداخته و در رابطه با مهم ترین شهر های آن توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید تا به سرزمین عجایب و طلا سفر کنیم.


فهرست مطالب


معرفی ۶ شهر توریستی و دیدنی آفریقا

۱-شهر زیبای ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگترین شهر در کشور آفریقای جنوبی بوده و مردم این کشور آن را با نام شهر طلا می شناسند. ژوهانسبورگ را می توان پایتخت اقتصادی، صنعتی و گردشگری کشور آفریقای جنوبی نامید. این شهر زیبا مرکز ثروتمند ترین استان در کشور آفریقای جنوبی یعنی گائتنگ است. در این شهر زیبا جاذبه های گردشگری مختلفی را می توان مشاهده کرد که از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر می شود به موزه ها، پارک ها، گالری ها و معادن طلای آن اشاره کرد.

شهر توریستی و دیدنی آفریقا

سوغات شهر زیبای ژوهانسبورگ صنایع دستی، کارهای چوبی، جواهر، طلا و الماس است. موزه های بسیار زیادی نیز در این شهر وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موزه ویکتوریا لیندفیل، موزه آپارتاید، موزه ارتش آفریقای جنوبی، موزه ماندلا و… اشاره کرد. گالری هنری ژوهانسبورگ نیز به عنوان اولین موزه در این شهر بوده که صدها سال پیش ساخته شده است تا به امروز فعالیت دارد و هر ساله گردشگران بسیار زیادی از این گالری هنری بازدید می کنند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای سفر به مصر را بخوانید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
جاذبه شگفت‌انگیز آبشار ویکتوریا در آفریقا

انتخاب شدن آفریقای جنوبی به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۰ باعث شد تا هتل های بسیار زیادی در این کشور افتتاح شود و شهرهایی که میزبان جام جهانی بودند، پیشرفت بسیار زیادی کرده و تبدیل به کلان شهرهای مهمی در کشور و حتی قاره آفریقا شوند. یکی از شهرهای میزبان در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ ژوهانسبورگ بود.

۲-کیپ تاون

شهر زیبای کیپ تاون به عنوان یکی از زیباترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی و حتی قاره آفریقا شناخته می شود. این شهر نقطه تلاقی اقیانوس هند و اقیانوس اطلس و به همین دلیل کیپ تاون محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد.

حیات وحش شگفت انگیز یکی از بخش های جذاب در این شهر است و شما می توانید در کیپ تاون مناطق زیبای ساحلی، کوهستانی و جنگل های جذابی را نیز مشاهده کنید.

شهر توریستی و دیدنی آفریقا

کوه مشهور تیبل به عنوان یکی از جاذبه های مهم طبیعی در منطقه کیپ تاون شناخته می شود و اطراف آن جاذبه های طبیعی بی نظیری نیز قرار دارد. یکی از نکات جذابی که باید در رابطه با کیپ تاون بدانید این است که این شهر به هیچ عنوان از خواب ندارد و شما در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانید در این شهر زندگی و هیاهو مردم را مشاهده کنید. از کیپ تاون به عنوان عروس آفریقایی یاد می شود، چرا که زیبایی های این شهر به قدری زیاد است که افرادی که به دنبال منطقه ای زیبا، خاص و جذاب در آفریقای جنوبی هستند عموما به این شهر سفر کرده و از آن بازدید می کنند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
زیباترین سفرهای کویری

۳-پورت الیزابت

شهر پورت الیزابت نیز یکی از شهرهای توریستی در آفریقای جنوبی است که در آن می توانید هتل ها و بوتیک های بسیار زیادی را مشاهده کنید. ساحل پورت الیزابت به عنوان بهترین مکان برای تفریح و شنا شناخته می شود و شما می توانید در این شهر به راحتی دلفین ها را مشاهده کنید.

شهر توریستی و دیدنی آفریقا

از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر پورت الیزابت می توان به بنای یادبود اسب، استادیوم نلسون ماندلا و قلعه فردریک اشاره کرد. بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی و بازدید از شهر پورت الیزابت در بین ماه های دسامبر و ژانویه است.

۴-شهر زیبای سان سیتی

اگر به دنبال منطقه گردشگری لوکس و لاکچری در آفریقای جنوبی هستید، پیشنهاد ما این است که حتماً سری به شهر زیبای سان سیتی بزنید. گردشگران ثروتمند که قصد دارند تا لحظات فوق العاده ای در آفریقای جنوبی داشته باشند عموما شهر سان سیتی را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می کنند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای سفر به سان سیتی را بخوانید.

 این شهر در بین رودخانه های ایرلندز و کوههای پلانسبرگ واقع شده است. شهر سان سیتی در ابتدا یک دهکده بود که در سال ۱۹۷۹ افتتاح شد، اما با گذشت زمان سان سیتی رشد کرد و تبدیل به یک شهر شد. امروزه سان سیتی محبوبیت فوق ‌العاده ای در بین گردشگران داشته و از آن به عنوان یکی از مقاصد اصلی و محبوب گردشگری در آفریقای جنوبی یاد می شود.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با سان سیتی باید بدانید این است که در این شهر اقامتگاه های و هتل های مختلف و درجه یک بسیار زیادی دارد که می توانید در آن ها ساکن شوید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
راهنمای سفر به مصر + معرفی 12 جاذبه گردشگری سرزمین فراعنه

از مهم ترین هتل های شهر سان سیتی، می توان به هتل پالاس، کاسکاداس، کاباناس و سان سیتی اشاره کرد. هتل پالاس به عنوان بهترین هتل این شهر بر روی کوه ساخته شده و ویو فوق العاده ای نسبت به کل شهر سان سیتی دارد.

یکی از مناطق جذاب این شهر، پلی است که در دو طرف آن ده مجسمه فیل بزرگ قرار گرفته است و زمانی که به این شهرزیبا سفر می کنید، حتما پیشنهاد می دهیم تا از روی این پل رد شوید و از آن بازدید کنید.

۵-شهر دوربان

شهردوربان یکی دیگر از شهرهای توریستی در آفریقای جنوبی است. دوربان یک شهربندری بوده که از آب و هوای بسیار خوبی نیز برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده تا گردشگران جذب این منطقه شده و از آن بازدید کنند.

شما می توانید علاوه بر سواحل زیبا از مراکز گردشگری و تفریحی این شهر نیز بازدید کنید. دوربان دارای یک مرکز ورزشی سطح بالا است که میزبان مسابقات و رویدادهای بسیار زیادی بوده است که برخی از این مسابقات و رویدادها شامل جام جهانی ۲۰۱۰ و جام ملت های آفریقا ۲۰۱۳ می شود. کنسرت های مختلفی نیز در این استادیوم برگزار شده است که یکی از مهم ترین آن ها کنسرت نیکی میناژ در سال ۲۰۱۶ است.

بی شک می توان دوربان را یکی از شهرهای تفریحی کشور آفریقای جنوبی نامید و برای افرادی که به دنبال خوش گذرانی و داشتن لحظات شگفت انگیزی در آفریقای جنوبی هستند دوربان گزینه فوق العاده ای محسوب می شود.

این شهر بسیار مدرن بوده و امروزه مراکز خرید فوق العاده ای در آن قرار گرفته است. دوربان را می توان یکی از مهم ترین شهرهای تجاری آفریقای جنوبی نامید که با پایتخت های تجاری در جهان ارتباط کاملی دارد.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
درباره پارک ملی سرنگتی تانزانیا، سفر به شگفتی های آفریقا

۶-پرتوریا

پرتوریا که در ۵۰ کیلومتری شمال ژوهانسبورگ واقع شده، مرکز اداری و پایتخت اجرایی در آفریقای جنوبی است و تمامی ادارات دولتی، وزارتخانه ها، سفارتخانه ها و واحدهای دیپلماتیک در شهرپرتوریا قرار دارد.

شهر توریستی و دیدنی آفریقا

فارغ از مباحث سیاسی، پرتوریا از شهرهای توریستی آفریقای جنوبی است که در آن ساختمان های قدیمی زیبا و موزه های فوق ‌العاده ای مثل موزه تاریخ فرهنگی واقع شده است. نکته بسیار جالبی که باید بدانید این است که مسافت بسیار زیادی از خیابان شهرپرتوریا با درختان بگونیا پوشیده شده است و باعث شده تا این شهردر مهر ماه زیبایی فوق‌ العاده ای داشته باشد.

درختان بگونیا با شکوفه های ارغوانی خود منظره شگفت انگیزی در این شهر را به وجود می آورند. پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا در پاییز به آفریقای جنوبی سفر کنید، حتماً سری به شهر پرتوریا زده و از آن دیدن کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با شهرهای دیدنی آفریقا آشنا شدید. همچنین از موقعیت آنها آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

معروف ترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی کدامند؟

از معروف ترین جاهای معروف ترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی می توان به پارک ملی ژوهانسبورگ، دماغه کیپ تاون و پارک ملی کالاهاری اشاره کرد. همچنین سایر جاهای دیدنی آفریقا جنوبی در ادامه مطلب معرفی شده اند.

بهترین زمان سفر به آفریقا چه تاریخی است؟

آفریقا قاره پهناوری است و اغلب نقاط آن دارای آب و هوای یکسانی می‌باشد، برای همین به طور کلی بهترین زمان سفر به آفریقا فصل بهار و تابستان است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی جاهای دیدنی الجزایر، جاذبه های گردشگری شگفت انگیز الجزایر در شمال افریقا

پیشنهاد ما به شما

جاهای دیدنی الجزایر

معرفی جاهای دیدنی الجزایر، جاذبه های گردشگری شگفت انگیز الجزایر در شمال افریقا

اَلجَزایر با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر کشوری است در شمال قاره آفریقا، میان …

دیدگاهتان را بنویسید