وارنا

 بررسی و آشنایی با شهر وارنا  و مجموعه های تاریخی آن + معرفی تفریحات وارنا 

کم تر گردشگری از تفریحات وارنا شنیده است. وارنا یک شهر تاریخی با جاذبه های طبیعی در کشور بلغارلستان است و این شهر سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود. امروز بسیاری از مسافران خاورمیانه با این شهر جذاب آشنا شدند و هر ساله در تابستان مسافران زیادی به خاطر آب و هوای دلنشین به این شهر سفر می کنند. این شهر ساحل دریای سیاه را دارد که امروزه خدمات گردشگری متعددی به آن افزوده شده است و به خاطر جذب توریست بیشتر در شهر وارنا جاذبه های گردشگری تفریحی به آن اضافه شده است. در این مقاله تفریحات شهر وارنا را به شما مخاطب اهل سفر معرفی می کنیم.


فهرست مطالب


معرفی تاریخچه ی شهر وارنا و مجموعه های تاریخی آن

نام تاریخی شهر وارنا اودسوس بوده است و به خاطر نزدیکی به دریای سیاه از عهد باستان تا به امروز از شهرهای مهم محسوب می شده است. در این شهر بناهای باشکوه و موزه های تاریخی وجود دارد و یکی از تفریحات شهر وارنا گردش در مکان های تاریخی و باستان است که از آن نباید غافل شد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین زمان سفر به تفلیس را بخوانید.

از تفریحات وارنا که می توانید داشته باشید باستان گردی است. باستان گردی مربوط به محوطه و کاخ های باستانی و موزه های باستان شناسی است. اگر علاقه به تاریخ و باستان شناسی این تفریح به شما معرفی می شود. شاید تا به حال به موزه گردی به چشم تفریح نگاه نکردید ولی برای آن دست از مسافرانی که دوست دارند از رازو رمز گذشته ها با خبر شوند یک تا تفریح به حساب می آید.

 تاریخچه ی شهر وارنا

از مکان های تاریخی و باستان وارنا یکی موزه باستان شناسی وارنا است که حدود سی و دو سالن دارد و اشیا و جواهرات قدیمی ازدوران باستان و تاریخ را می توانید ببینید.حمام رومی یکی از مکان تاریخی وارنا است که آسیب فراوان دیده است. موزه دریانوردی وارنا با بقایای کشتی و قایق ها و گورستان نکروپلیس با اشیا ی تاریخی طلایی، برنجی و مسی، کلیسای جامع وارنا با نقاشی های بی بدیل و شمایل نگاری، کاخ یوکسینوگراد باغ زیبا همگی از بناهای تاریخی و باستان شهر است که بازدیدش می تواند یکی از تفریحات وارنا باشد.

1- صومعه آلادژا | Aladzha Monastery

درست فراتر از حومه شمال شرقی وارنا، یک مجموعه صومعه غار ارتدکس خیره کننده است که بخشی از یک منطقه طبیعی حفاظت شده درست از ساحل است .البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین زمان سفر به ارمنستان را بخوانید.این غارها ساخته دست بشر هستند و به طور عمدی از روی صخره ای به ارتفاع ۲۵ متر تراشیده شده اند. در داخل صومعه می توانید موزاییک هایی را ببینید که به خوبی باقی مانده اند و نقاشی های دیواری قرون وسطایی که تا حدی از بین رفته اند. مسیر این مکان بسیار زیبا است زیرا از آنجا می توانید مسیر کوتاهی را در جنگل پیاده روی کنید تا به دو دخمه برسید .

صومعه آلادژا

در این مکان می توانید یک باستان گردی راز آلود داشته باشید که تقریبا مسیرش صعب العبور است و امروزه از مکان های تفریحی وارنا به حساب می آید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با پل شیشیه ای گرجستان + بررسی و معرفی چشم‌اندازی۳۶۰ درجه به طبیعت

2- باغ دریا | The Sea Garden

یک پارک عظیم که در امتداد ساحل قرار دارد و تا حد زیادی به داخل شهر می‌پیوندد، باغ دریا در وارنا است که در شب و روز می توانید به این مکان بروید و از مکان های تفریحی شهر وارنا است که بسیار شلوغ است. اینجا جایی است که شهروندان وارنا برای استراحت و تفریح در جاذبه هایی مانند دوفیناریوم و باغ وحش برای خانواده ها و کازینو برای بزرگسالان می آیند.

باغ دریا

باغ دریا چیزهای بسیار زیادی می توانید ببینید و در تفرجگاه‌های وسیع، در کنار تخت‌های گل و در سایه نخل‌ها و درختان برگ پیاده روی دلپذیری داشته باشید و همانطور که راه می روید ببینید آیا می توانید مجسمه یوری گاگارین را در کوچه کیهان نوردان پیدا کنید . گاگارین فردی این که باغ دریایی این قسمت از باغ را در مقابل جمعیت زیادی در سال ۱۹۶۱ افتتاح کرد. این مکان برای برای گرفتن عکس زیبا نیز هست. باغ دریا یکی از جاذبه های دست ساز تفریحات وارنا است که بخش های مختلفی دارد.

3- باغ وحش وارنا | Varna Zoo

بازدید از باغ وحش وارنا به طور کلی برای کودکان و بزرگسالان سرگرم کننده است. این یکی از بهترین فعالیت‌های خانوادگی است که می‌توانید در وارنا از آن لذت ببرید و راهی برای نزدیک شدن کودکان به حیوانات است در حالی که آن ها موارد بسیار مهمی را نیز غیر مستقیم می آموزند. باغ وحش وارنا در داخل باغ زیبای دریا درست در کنار دلفیناریوم و موزه تاریخ طبیعی واقع شده است. خود باغ وحش تقریباً ۶۰ سال است که وجود دارد، امکانات داخل آن مدرن است و از حیوانات به خوبی مراقبت می شود. این مکان یکی دیگر مکان های تفریحات وارنا برای کودکان است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
قیمت تور فرانسه در زمستان ۱۴۰۲

4- پارک تفریحی وارنا | Amusement Park Varna

پارک تفریحی وارنا بخشی از باغ دریا است و به بچه‌ها می توانند انرژی هایشان را در اینجا تخلیه کنند. .این مجموعه ای از جاذبه های کوچک و سواری است، از جمله ماشین های سپر، چرخ و فلک، ترن هوایی کوچک، دریاچه ای با قایق ها، چرخ و فلک و ترامپولین هایی با نوعی طناب بانجی که بچه ها می خواهند ساعت ها روی آن بپرند. ساحل اصلی استراحتگاه کمی شبیه مقصدی مدیترانه ای مانند ماربلا است، با آپارتمان های بلند، هتل ها بر فراز بارها و کلوپ های شبانه، در کنار نوار وسیعی از شن های طلایی که نام تخیلی به این استراحتگاه داده است. پارک تفریحی وارنا یکی ازتفریحات وارنا برای کودکان است.

 پارک تفریحی وارنا

5- جنگل سنگی در وارنا | Stone Forest in Varna

خودتان را برای یک پیاده روری طولانی آماده کنید چرا که کمی دورتر از میدان جنگ، یک پدیده طبیعی عجیب در تنها صحرای بلغارستان است و از دیدن نباید غافل شوید. جنگل سنگی میدانی از ستون‌های سنگی است که حدود ۷ متر ارتفاع دارد و مساحتی حدود ۱۳ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. این ستون‌ها توخالی هستند و توسط فرآیندی به نام اکسیداسیون متان که توسط ارگانیسم‌های کوچک ایجاد می‌شود، تشکیل شده‌اند، این ستون ها ارزش چند عکس گرفتن را دارند، این مکان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی شهر زیبای وارنا است که امروزه پیاده روی در آن از تفریحات وارنا به حساب می آید.

6- موزه رترو وارنا | Retro Museum

اگر علاقه به ماشین قرن بیستم دارید موزه رترو بهترین مکان برای شما است. این موزه در مرکز خرید بزرگ قرار دارد و تقریباً تمام جنبه‌های زندگی روزمره قرن بیستم را که می‌توانید به آن فکر کنید ،در آن مشاهده کنید. هم چنین از مرکزهای تفریحات در وارنا به حساب می آید. با بازدید از این موزه گویی با هشتاد سال گیش می روید و به دوران قدیم بلغارستان رسیده اید. در حال کلی، در موزه رترو نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک و قدیمی وجود دارد که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید.

موزه رترو

همچنین می توانید انواع ماشین های قدیمی متعلق به ۸۰ سال پیش را نیز تماشا کنید. البته علاوه بر ماشین می توانید از سیگارهای بلغاری بدون فیلتر، جاروبرقی روسی، ماکت های ساخته شده از موم خانواده آلمانی را تماشا کنید و لذت ببرید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
راهنمای کامل سفر به استانبول + معرفی مکان های گردشگری و مراکز خرید در استانبول + نکاتی که باید در سفر بدانید!

7- صخره های شگفت انگیز | The Wonderful Rocks

این صخره‌های عجیب و غریب در سال ۱۹۴۹ توسط دولت به عنوان “پدیده ملی” اعطا شد. مانند جنگل سنگی، منظره‌ای است که باید با چشم خودتان ببینید تا باورش کنید. از دیگر مکان جاذبه های زبیعی وارنا که امروزه از تفریحات وارنا به حساب می آید. در اینجا چیزی است که شما می توانید مشاده کنید عنوان ستون های سنگی ۵۰ متری مانند برج های یک قلعه انتزاعی بزرگ در کنار رودخانه ایستاده اند.سنگ‌ها آهکی هستند و شکل‌های بیگانه‌شان حاصل چندین دهه فرسایش بادی و آبی است. صخره‌نوردان عاشق این مکان هستند، اگرچه اگر فقط یک پیاده‌روی معمولی باشید، با دنبال کردن تونلی که زیر آن‌ها بریده می‌شود، با منظره‌ای عالی را در وارنا روبرو می شوید که مشابه اش فقط در کارت پستال ها است.

8- ماسه های طلایی | Golden Sands

در تابستان، دمای هوا در وارنا تا بالای ۲۰ درجه افزایش می‌یابد، اما خوشبختانه همیشه می‌توانید در این تفرجگاه دریای سیاه با رانندگی سریع یا استفاده از اتوبوس های شهری از خود را به ساحل ماسه های شگفت انگیز برسانید. یک انتخاب آرام و مناسب برای خانواده هست. وارنا به ساحل طلایی معروف اسست و شب های دلپذیری دارد که می توانید حسابی از این موقعیت استفاده کنید. یادتان باشد دیدن ماسه های طلایی خودش از تفریحات وارنا است که از دیدنش نباید غافل شد والبته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین زمان سفر به یونان را بخوانید. بازدیدش رایگان است.

9- واگن بلغاری در مجتمع باریت | Bulgarian Wagon at Barite Complex

اگر دوس دارید در یک مکان قدیمی منحصر به فرد اقامت کنید و در آن تفریح داشته باشید پیشنهاد الی گشت به شما Bulgarian Wagon at Barite Complex است. این مکان را می توان یک موزه باز توصیف کرد. پنج خانه سنتی در اینجا وجود دارد، و همچنین یک رستوران که از سنگ و چوب ساخته شده است.می‌توانید صنایع دستی و لباس‌های معمولی این منطقه را در موزه قوم‌شناسی ببینید و همچنین می‌توانید اجرای رقص سنتی، آهنگ‌ها و آیین‌های مختلف که ریشه در فولکلور بلغارستان دارد، تماشا کنید. این مجتمع در یک سرزمین واقعی، در کنار رودخانه و در زیر تپه‌های سبز پر از گاو قرار دارد که حتی شیر ماست سرو شده در رستوران را نیز فراهم می‌کند. در اینجا یک روستاگردی ناب در اروپای شرقی داشته باشید. و یادتان باشد Bulgarian Wagon at Barite Complexیکی از تفریحات وارنا برا لمس زندگی بلغاری است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
درباره شهر تالین چه میدانید؟ + معرفی جاهای دیدنی تالین، پایتخت کشور استونی

10- خانه فرار، ویک پارک و پیست کارتینگ وارنا

اگر به دنبال چیزی واقعاً سرگرم کننده هستید، از خانه فرار در مرکز شهر دیدن کنید. این مکان یکی از بهترین تجربه های اتاق فرار در وارنا را ارائه می دهد که در آن شما و خانواده یا دوستانتان می توانید از یک ساعت حل پازل های بسیار سرگرم کننده لذت ببرید.

خانه فرار

“Masquerade of Surprises” یک بازی در زمان واقعی است که شما را برای حل معماهای بسیار منحصر به فرد به چالش می کشد. از جزئیات شگفت انگیزی که این بازی را تشکیل می دهد شگفت زده خواهید شد. شما و تیمتان در یک اتاق اسرارآمیز پر از اسرار محبوس خواهید شد و برای اینکه از آن خارج شوید و بازی را به پایان برسانید باید در برابر چالش تکمیل هر مجموعه از پازل های اصلی بایستید. اینجا یک مکان بینظیر از تفریحات وارنا است که می توانید از آن لذت ببرید.

11- واک برد روی آب | wakeboard

طرفداران ورزش های آبی مطمئنا از گذراندن مدتی در ویک پارک وارنا لذت خواهند برد. این مکان تنها پارکcable wakeboarding است که در حال حاضر در وارنا موجود است و راهی عالی برای تفریح در ماه‌های تابستان است. از ماه مه تا اکتبر باز است تا میر توانید وارد اینجا شوید و میتوانید wakeboard یاد بگیرید.. مربیان واجد شرایط پارک به مبتدیان آموزش میدهند. اگر قبلاً حرفه ای هستید، می توانید تمرین را رها کنید و به لذت بردن از این ورزش شگفت انگیز که اغلب به عنوان جالب ترین جایگزین برای اسکی روی آب از آن یاد می شود، بپردازید. واک برد روی آب/ wakeboard یکی از تفریحات بی نظیر در ساحل دریای سیاه وارنا است.

12- پیست کارتینگ وارنا | Varna Karting Track

اگر رانندگی تان خوب است و تجربه پیست رالی دارد بهترین پیشنهاد الی گشت به شما پیست کارتینگ وارنا است. در اینجا می توانید به آدرنالین بالای دست پیدا کنید. این مکان بزرگترین پیست کارتینگ در کل بلغارستان است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد که از مجموعه ای از فعالیت ها از جمله مسابقه کارتینگ، باگی سواری و حتی پینت بال لذت ببرند که می توانید در کنار خانواده و دوستان خود بازی کنید.

پیست کارتینگ وارنا

13- کشتی پینتا وارنا، بار پامپرو، کشتی پینتا وارنا

از اول ماه مه تا ۳۰ اکتبر می‌توانید از سفرهای دریایی قایقرانی با کشتی پینتا وارنا لذت ببرید. کشتی زیبای ۳ چرخ در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و در واقع یک کپی مدرن از کالسکه PINTA است که کریستف کلمب هنگام کشف آمریکا در سال ۱۴۹۲ بر روی آن حرکت می کرد. کشتی های کروز به سمت شمال به سمت کاخ Euxinograd و از جنوب به رودخانه Kamchia می روند.پ ینتا وارنا دو نوع سفر دریایی را ارائه می دهد. کروز سانست از ساعت ۱۹ شروع می شود و بسیار رمانتیک است. شما و عزیزتان می‌توانید بیش از ۹۰ دقیقه از گشت و گذار در خلیج وارنا، تماشای دریا لذت ببرید. بازدید با کشتی یکی از بهترین تفریحات وارنا است اگرچه کمی گران است اما می ارزد.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی بزرگترین موزه های جهان که پیش از مرگ باید از آنها دیدن کرد + بررسی آثارهنری آن ها

14- سالن های باله و موسیقی در وارنا

اگر اهل هنر هستید بلیط یک تماشای باله و شنیدن موسیقی بلغارستان را ازدست ندهید. این مکان یکی از بهترین تفریحات وارنا در زمینه ی هنر سا که می توانید از آن بهره منده شوید.Festival Hall & Congress Centreاین سالن کنسرت بزرگ و در ورودی پارک پریمورسکی میزبان جشنواره‌های فیلم و موسیقی و همچنین اجرای موسیقی و رقص در طول سال است. برای برنامه داخل وب سایت آن شوید می توانید بلیط کنسرت موسیقی و اجرای رقص را انتخاب کنید.

Varna Opera Theatreخانه اپرای بزرگ وارنا در تمام سال میزبان اجراهای اپرای وارنا و ارکستر فیلارمونیک است، به جز جولای و آگوست، که برخی از اجراها در تئاتر روباز در پارک پریمورسکی روی صحنه می روند. بهترین مکان برای دیدن باله برای شما است.Open-Air Theatreاین سالن تئاتر که با طاق‌های رومی است ، در بخش مرکزی-شمالی پارک پریمورسکی قرار دارد و میزبان همه چیز از باله گرفته تا کنسرت‌های راک است که می توانید از این مکان های هنری برای تفریحات وارنا لذت ببرید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با شهر وارنا آشنا شدید.همچنین از مجموعه های تاریخی آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا وارنا بلغارستان ارزش بازدید دارد؟

وارنا قطعاً ارزش بازدید را دارد. اگر فقط وقت دارید که به یک شهر ساحلی بروید ، وارنا را انتخاب کنید! این راهنمای سفر به وارنا می تواند به شما کمک کند تا سفر خود را برنامه ریزی کنید ، هزینه هایتان را کاهش دهد و چیزهایی را برای دیدن و انجام بازدید به شما ارائه دهد.

سفر به وارنا نیاز به ویزا دارد؟

بله برای اینکه به وارنا بلغارستان بروید لازم است برای اخذ ویزای توریستی اقدام نمایید.

پیشنهاد ما به شما

مقصد زیارتی برتر و محبوب در اروپا

معرفی 10 مقصد زیارتی برتر و محبوب در اروپا

امروزه بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که از مکان های زیارتی با قدمت تاریخی …

دیدگاهتان را بنویسید