شبگردی باتومی

بررسی و آشنایی با شبگردی های لذت بخش در باتومی ومعرفی ۱۲ مورد از بهترین شبگردی در باتومی

این بار به گرجستان و یکی از شهرهای بندری آن می‌رویم که با اسکله ها و بنادر دلفریبش هر ساله میزبان مسافران زیادی از سراسر جهان می‌باشد. اما هرچقدر هم که امکانات تفریحی در باتومی برای توریستان کامل باشد، اکثر مسافران دلشان می‌خواهد، بتوانند از نایت لایف این شهر نیز استفاده کنند. شبگردی های لذت بخش در باتومی زیر آسمان پر‌ستاره این شهر بندری، حال و هوایی به‌یادماندنی و دلپذیر دارد. باتومی شهر کافه‌ها، رستوران‌ها و دروهمی‌های شبانه است که با نورپردازی‌های زیبایش فضایی زنده و پویا را به شما هدیه می‌دهد.


فهرست مطالب


معرفی بهترین شبگردی در باتومی برای شبگردی

اگر به باتومی گرجستان رفته‌اید حتما می‌خواهید بدانید که کجاها برای تفریح از همه مناسب‌تر است. شبگردی در باتومی در مناظر زیبای آن خلاصه نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید از تله کابین، دوچرخه سواری در ساحل، بازدید از برج الفبا، پارک میرکل و بسیاری از امکانات دیگر استفاده کنید و بهترین اوقات را در این شهر بندری بی‌نظیر سپری نمایید.

۱) غروب آفتاب و دوچرخه سواری در بندر باتومی

شاید بهتر باشد در روز اول سفرتان کمی در نمای غروب آفتاب بندر باتومی غرق شوید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله معروف ترین تفریحات رایگان در تفلیس را بخوانید.از جمله شبگردی در باتومی این است که می‌توانید بالای سکوها و موج‌شکن‌های اطراف بندر بایستید و منظره زیبای غروب آفتاب را تماشا کنید. در این مکان می‌توانید عکس‌های به یادماندنی ثبت کنید و در زیر نور خورشید در حال غروب با یکدیگر خاطره بسازید.

غروب آفتاب و دوچرخه سواری در بندر باتومی

در این بندر شما امکان استفاده از قایق‌های تفریحی کرایه‌ای را هم دارید و در آخر می‌توانید با رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های اطراف، خوشمزه‌ترین غذاهای گرجستانی را تجربه کنید.

۲) تله کابین ۲۵۰ متری آرگو

یکی دیگر از موارد شبگردی در باتومی که یک شب هیجان انگیز برایتان می‌سازد، تله کابین آرگو است. این تله کابین توسط یک شرکت سوئیسی و با اهداف توریستی در گرجستان ساخته شده و اجازه می‌دهد تا این شهر بندری را از ارتفاعی بالا تماشا کنید. تله کابین باتومی ۲۰ کابین دارد که هر کدام برای ۸ نفر ظرفیت دارند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله جذاب ترین آثار معماری تفلیس را بخوانید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
معرفی و بررسی جذاب ترین آثار معماری تفلیس

اگر از تله کابین سواری نمی‌ترسید حتما تله کابین آرگو را با دوستانتان امتحان کنید. این تله کابین در هر دور، مسافتی ۲۵۸۶ متری را طی می‌کند و شما را تا ارتفاع ۲۵۰ متری بالا می‌برد! در ۱۵ دقیقه‌ای که داخل کابین نشسته‌اید، می‌توانید عکس‌های جذاب بگیرید و هیجان‌تان را تخلیه کنید.

تله کابین ۲۵۰ متری آرگو

بالای این تله کابین مجتمع‌های تفریحی قرار گرفته که غذاهای خوشمزه سرو کرده و حتی گاهی از روزها نمایش‌های جالب برایتان اجرا می‌کنند. در کمال تعجب باید بگوییم که مراکز خرید زیادی هم در این ارتفاع ۲۵۰ متری ساخته شده که قیمتشان هم به اندازه ارتفاعی که در آن قرار دارید بالاست! بنابراین اگر زبانتان خوب است تا می‌توانید چانه بزنید.هزینه این تله کابین خیلی زیاد نیست و اگر می‌خواهید از شبگردی در باتومی و تله کابینش بیشترین استفاده را کنید، بهتر است شب‌های یکشنبه و هنگام غروب به آنجا بروید.

۳) برجی با معماری DNA

برج الفبا یا الفابتیک یک برج بلند با ارتفاع ۱۳۰ متر است و یکی از اصلی ترین نماد‌ها و موارد شبگردی در باتومی محسوب می‌شود. این برج با معماری عجیبش ساختاری شبیه به DNA دارد که ۳۳ تا از حروف گرجی روی نوارهای آن نوشته شده‌اند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بزرگترین موزه های جهان را بخوانید.برج الفبا نمادی از منحصر‌به‌فرد بودن الفبای زبان گرجی است و در بین مردم شهر دارای اهمیت بالایی است. اما آنچه این برج را به یکی از بهترین شبگردی های لذت بخش در باتومی تبدیل می‌کند، نورپردازی آن هنگام غروب آفتاب است. شب‌ها نورهای سبز و آبی این برج زیبایی آن را دو چندان می‌کنند و شهر را زنده و پویا نگه می‌دارند.

برجی با معماری DNA

شما حتی امکان ورود به این ساختمان را هم دارید تا با آسانسور به آخرین طبقات برج رفته و در رستوران‌های گردان غذا بخورید و از مناظری که زیر پایتان است نهایت لذت را ببرید.این برج در پارک میراکل قرار دارد که محل بسیاری از شبگردی های باتومی است.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
بهترین زمان سفر به تفلیس؛ شهری با تاریخ ایران و روسیه در گرجستان

۴) مجسمه های متحرک علی و نینو

یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری شهر باتومی گرجستان که احتمالا همه با آن آشنا هستید، برج‌های عشق هستند. این برج‌ها هم در پارک فوق‌العاده زیبا و هیجان انگیز میراکل قرار دارند و در کنار چرخ و فلک و برج الفبا ، شبگردی در باتومی را در خط ساحلی دریای سیاه به رخ می‌کشند.

مجسمه های متحرک علی و نینو

مجسمه های نینو و علی تندیس‌هایی فلزی هستند که هر ۱۰ دقیقه یک بار بهم نزدیک شده و تا زمانی که بهم برسند حرکت می‌کنند. لازم است بدانید که این تندیس‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مجسمه‌های نماد عشق در کل جهان شناخته شده‌اند. شما می‌توانید شب‌ها در کنار این مجسمه‌های ۸ متری غرق در نور بایستید و چرخیدن و نزدیک شدن آن‌ها را بهم را تماشا کنید. اگر به باتومی سفر کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که دیدن این اثر هنری عاشقانه را به هیچ عنوان از دست ندهید.تندیس علی و نینو داستان عاشقانه دو معشوق گرجستانی را روایت می‌کنند که در زمان فروپاشی جمهوری شوروی از یکدیگر جدا ماندند.

۵) شبگردی چرخ و فلک باتومی

یکی دیگر از موارد شبگردی در باتومی که در پارک میراکل قرار دارد، چرخ و فلک آن است. این چرخ و فلک بزرگ شما را تا ارتفاع نفس گیر ۵۵ متری بالا می‌برد و هر دور کامل آن حدود ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد. بنابراین زمان کافی دارید تا از داخل کابین کل بندر را تماشا کنید و عکس‌های زیبا بگیرید. جالب است بدانید که این چرخ و فلک به دلیل دید وسیعی که از نمای شهر به شما می‌دهد به نام چرخ و فلک پانورامایی معروف است.

ساخت چرخ و فلک توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شده و ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد. اگر تا اینجای کار از جاذبه های گردشگری گرجستان لذت برده‌اید، پس با الی گشت همراه باشید تا دیگر موارد شبگردی در باتومی را نیز با هم مرور کنیم.

۶) تندیس مدئا و فرهنگ اروپایی

مهم‌ترین میدان شهر باتومی میدان اروپاست که به نوعی نمایانگر ارتباط نزدیک فرهنگ گرجستان و اروپا می‌باشد. در میان تمام موارد شبگردی در باتومی، میدان اروپا بیشتر جنبه‌ای فرهنگی را دارد و حتی مکانی برای برگزاری کنسر‌ت‌ها و رویدادهای جذاب شبانه است. این میدان ظرفیتی به اندازه ۵۰ هزار نفر دارد.

شبگردی در باتومی تندیس مدئا و فرهنگ اروپایی

در وسط میدان اروپا یک مجسمه آبی رنگ به چشم می‌خورد که در سال ۲۰۰۷ به میدان اضافه شده است. این مجسمه زنی به نام مدئا را نشان می‌دهد که با تاج و گردنبند طلایی، پشمی زرین را با دست بالا گرفته است. این مجسمه از روی شخصیت اساطیری مدئا ساخته شده که شاهزاده‌ای گرجی و ساحره‌ای قابل بود. طبق افسانه‌ها در گرجستان قدیم، مدئا و جیسون برای بدست آوردن پشم زرین و رساندن آن به یونان به سفری غیرممکن می‌روند و پس از پیدا کردن پشم از گرجستان می‌گریزند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
راهنمای کامل سفر به استانبول + معرفی مکان های گردشگری و مراکز خرید در استانبول + نکاتی که باید در سفر بدانید!

۷) شبگردی تندیس یادبود ایلیا چاوچاوادزه

حالا که وارد بخش‌های فرهنگی گرجستان شدیم لازم است حتما از تندیس تندیس یادبود ایلیا چاوچاوادزه نیز به عنوان یکی از موارد شبگردی در باتومی یاد کنیم. این شخص که به عنوان پدر میهن از او یاد می‌شود، از اشخاص برجسته کشور بوده و به نوعی بنیانگذار گرجستان مدرن است. وی را می‌توان حقوق‌دان، فیلسوف و رهبر آزادی بخش گرجستان در برابر روسیه دانست که از سمت کلیسای کاتولیک به درجه قدیسی هم رسیده بود.

اهمیت چاوچاوادزه در تاریخ و فرهنگ گرجستان به قدری زیاد است که در سال ۱۹۸۲ تندیسی به یاد اون در شهر بندری باتومی در مجاورت دریای سیاه ساخته می‌شود. از جمله درس‌های این چهره برای مردم گرجستان دفاع از سرزمین مادری، زبان و ایمانشان بود و این‌ موارد را ماموریت هر گرجستانی در زندگی‌اش می‌دانست.این تندیس در خیابان روستاولی باتومی قرار دارد و می‌توانید هر ساعتی از شبانه روز از آن دیدن کنید.

۸) فواره های رنگارنگ

شبگردی در باتومی تمامی ندارد و فقط یک دور در گوشه‌ و کناره‌های شهر شما را با چیزهای جدید آشنا می‌کند. پس دوباره برمی‌گردیم به آبنماها و رقص نورهای بندر باتومی که شهر را برای تفریحات شبانه زنده نگه می‌دارند. اگر قصد قدم زدم شبانه در این شهر بندری را دارید باید بروید و آبنماهای رنگارنگ آن را ببینید. این آبنماها هر شب بین ساعت ۸ تا ۱۲ شروع به نورپردازی می‌کنند و در کنارشان نیز موسیقی‌های کلاسیک، پاپ و راک پخش می‌شود تا فضای پر هیاهوی شهر زنده بماند.

 فواره های رنگارنگ

۹) شبگردی میدان پیازا

میدان پیازا با معماری ایتالیایی یکی از دیدنی‌ترین موارد شبگردی در باتومی است که می‌توانید ۲ تا ۳ ساعت از وقتتان را در آنجا سپری کنید. این میدان حدود ۵۷۰۰ متر مربع وسعت دارد و بهترین مکان برای قدم زدن و استراحت کردن است. اطراف میدان هم پر از هتل و کافه رستوران‌های متنوع است که اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید به آ‌ن‌ها سر بزنید.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با پل شیشیه ای گرجستان + بررسی و معرفی چشم‌اندازی۳۶۰ درجه به طبیعت

به‌علاوه اگر علاقه‌مند به معماری و بناهای زیبا هستید، حتما شیشه‌های رنگارنگ و سرامیک‌های طرحدار این منطقه توجه‌تان را جلب خواهد کرد. این میدان معمولا همیشه پر از توریست است و در شب‌های تابستان می‌توانید منتظر اجرای موسیقی زنده در آن باشید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  پل شیشیه ای گرجستان را بخوانید.

۱۰) برج ساعت چاچا

در نزدیکی‌های ساحل دریای سیاه برج ساعت چاچا به چشم می‌خورد که در سال ۲۰۱۲ و توسط یک معمار فرانسوی در باتومی ساخته شده است. همانطور که می‌بینید بسیاری از موارد شبگردی در باتومی و همینطور مکان های فرهنگی آن توسط متخصصان اروپایی طراحی شده‌اند. دلیل این مسئله را می‌توان در بندر بودن این شهر و همینطور ارتباط تنگاتنگ گرجستان با اروپا جست‌و‌جو کرد.

برج ساعت چاچا در شبگردی باتومی

ساعت چاچا حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد و ترکیبی از معماری عصر عثمانی و نئو کلاسیک در آن به کار رفته است. برج ساعت چاچا در شب نورپردازی‌های قشنگی دارد و روی محوطه‌ای سنگی و زیبا واقع شده‌ است. گفته می‌شود که در برخی مواقع، آبنما‌های اطراف این برج به جای آب، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نوشیدنی چاچا فواره می‌کنند!متاسفانه امکان ورود به این ساختمان وجود ندارد و شما فقط می‌توانید از محوطه اطراف آن دیدن کنید.

۱۱) بازدید از سینما آپولو

تنها سینمای شهر باتومی سینما آپولو است. با وجود این همه شبگردی در باتومی عجیب به نظر می‌رسد که تنها یک سینما در این شهر وجود دارد، اما همین یک سینما با سبک هنر نوین ساخته شده و یک بار دیدنش خالی از لطف نیست.اکثر فیلم هایی که در سینما آپولو پخش می‌شوند زبان روسی هستند، اما کارکنان آنجا به هر سه زبان روسی، انگلیسی و گرجی صحبت می‌کنند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
رشته کوه آلپ کجاست؟ + سفری ماجراجویانه به کوه های آلپ و جاهای دیدنی بی‌نظیرش

سینما آپولو از تجهیزات پخش پیشرفته‌ای برخوردار شده و قادر است فیلم‌های Imax 3D‌ را با کیفیت عالی پخش کند و صداها را نیز از اسپیکرهای دیجیتال دالبی به گوشتان برساند.

۱۲) شبگردی خیابان کوتایسی

اگر وسط شب گردی های باتومی ناگهان دلتان برای جاهای دیدنی استانبول تنگ شد، اصلا نگران نباشید! کافیست فقط به خیابان کوتایسی بروید تا وارد حال و هوای شهری ترکی شوید. در این خیابان می‌توانید از مسجد قدیمی شهر، رستوران‌های ترکی و فروشگاه‌های معروف دیدن کنید و غذاهای خوشمزه گرجی میل کنید.

 شبگردی خیابان کوتایسی

نتیجه گیری

شبگردی در باتومی آنقدر متنوع و گسترده‌ می‌باشد که یک گشت ساده در شهر شما را از ارتفاع ۲۵۰ متری تله کابین آرگوی به کف خیابان‌ها و به دیدار اساطیر یونانی می‌برد. این شهر با تندیس‌هایش عشق و آزادی را روایت می‌کند و با نورهای زنده‌اش شور زندگی را در کناره‌های ساحل دریای سیاه به نمایش می‌گذارد.گرجستان به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد توریستی مردم ایران، شهرهای متنوعی دارد که دیدن آن‌ها ما را با بخش زیادی از فرهنگ گرجی آشنا می‌کند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با شبگردی های لذت بخش در باتومی آشنا شدید.همچنین از 12 مورد آنها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

تندیس عشق در کدام شهر گرجستان قرار گرفته است؟

تندیس های فلزی عشق که مجسمه دو انسان زن و مرد را به نمایش می‌گذارند که در پارک میراکل باتومی واقع شده‌اند و یکی از جهانی‌ترین موارد شبگردی در باتومی به‌شمار می‌روند.

افسانه تندیس مدئا در میدان اروپای باتومی چیست؟

تندیس مدئا که مجسمه زنی با پشم زرین در دست می‌باشد، افسانه اسطوره‌ای یونانی را روایت می‌کند که یک شاهزاده گرجی بوده و می‌خواهد پشم زرین را از گرجستان به یونان برساند.

پیشنهاد ما به شما

مقصد زیارتی برتر و محبوب در اروپا

معرفی 10 مقصد زیارتی برتر و محبوب در اروپا

امروزه بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که از مکان های زیارتی با قدمت تاریخی …

دیدگاهتان را بنویسید