13 فایده پسته

مغز پسته که به نام «پسته» نیز شناخته می‌شود، در مجموعه‌ای از رنگ‌ها (ترفندی از طبیعت) وجود دارد و طعمی سالم و خوش طعم دارد. ممکن است ترد اصلی مغز پسته را نداشته باشد، اما حتی در این صورت، پسته گزینه پر کردنی است، اگر میان وعده روزانه خود را با آن جایگزین کنید.

پسته منبعی از چربی های سالم است که به نوبه خود به داشتن قلب سالم کمک می کند. این امر احتمال بسیاری از بیماری های قلبی از جمله سکته را کاهش می دهد. جدای از آن، همچنین برای تقویت ایمنی بدن در برابر رادیکال های آزاد داخلی و خارجی، بهبود هضم و بهبود سبک زندگی کلی ما در مورد سلامت و زیبایی شناخته شده است.


1.
به کاهش وزن کمک می کند


پسته و انجیر سرشار از فیبر است. هرکسی که اثرات فیبر بر بدن را به خوبی مطالعه کرده باشد، می‌داند که با سیر کردن مصرف‌کننده غذا یا در این مورد پسته، اشتها را به طور سالم کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که یکی از بهترین گزینه‌های میان‌وعده‌ای است که باعث می‌شود از خوردن غذای مقصر دوری کنید. علاوه بر این، چربی های سالم موجود در پسته شمارش کالری را کنترل می کند.

2. سطح قند خون را کاهش می دهد


این یکی دیگر از فواید معجزه آسای مصرف منظم پسته است. تحقیقات نشان می دهد که در واقع به کسانی که دیابت نوع 2 دارند کمک می کند! پسته در تنظیم سطح قند خون کاملاً مؤثر است زیرا منبع غنی فسفر است که به تجزیه پروتئین‌ها کمک می‌کند تا پروتئین‌ها به اسید آمینه تبدیل شوند. مصرف منظم پسته به درمان آن کمک می کند. سطح قند خون را کنترل می کند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
افتتاح کلینیک پوست، زخم و استومی سلامت زندگی در بیمارستان فوق تخصصی عدل


3.
باعث سلامت قلب می شود


پسته در کنترل سطح کلسترول مفید است. این به نوبه خود به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. علاوه بر این، بیشتر اختلالات مربوط به قلب به دلیل افزایش وزن ناسالم رخ می دهد که بر قلب فشار وارد می کند و در نهایت منجر به سکته می شود. پسته از پرخوری جلوگیری می کند و سطح کالری بدن را کنترل می کند. در واقع، پیشنهاد می شود که خوردن یک کاسه پسته هر روز صبح، سطح کالری و کلسترول را کاهش می دهد. همچنین پسته منبع غنی ویتامین E است که کلسترول بد و پلاک را از بدن دفع می‌کند تا خون آزادانه جریان یابد.


4.
سیستم عصبی را ایمن نگه می دارد

پسته کوهی یا مغز بنه منبع خوبی از ویتامین B6 است که به تشکیل میلین کمک می کند که یک سپر محافظ در اطراف اعصاب ایجاد می کند، بنابراین از سیستم عصبی محافظت می کند و عملکرد آن را تقویت می کند. محتوای ویتامین B6 همچنین به آمین ها، که مولکول های پیام رسانی در بدن هستند، کمک می کند تا به خوبی کار کنند. مصرف پسته به ترشح اسیدهای داخلی کمک می کند که به آرامش اعصاب کمک می کند.


5.
سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

ویتامین B6 همچنین در ایجاد گلبول‌های قرمز سالم در بدن مؤثر است، بنابراین تضمین می‌کند که لنف و طحال در بهترین شرایط باقی می‌مانند. همچنین به بدن کمک می کند تا با عفونت های مختلف و رادیکال های آزاد بهتر مبارزه کند. مصرف پسته واقعاً سیستم ایمنی را تقویت می کند و به آن کمک می کند تا در مبارزه با عفونت ها و محافظت از بدن بهتر عمل کند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
بهترین مشاور تبلیغات و برندینگ برای کسب و کارهای مختلف


6.
هموگلوبین را بهبود می بخشد


هموگلوبین مسئول حمل اکسیژن در جریان خون است. وجود ویتامین B6 در پسته تضمین می کند که هموگلوبین بهتر و سریعتر در بدن تولید می شود تا به طور کلی عملکرد خوبی داشته باشد.


7.
بینایی را بهبود می بخشد

بله، آیا می دانید که مصرف منظم پسته می تواند به بهبود بینایی شما نیز کمک کند؟ این به این دلیل است که پسته سرشار از کاروتنوئیدها است که به نوبه خود منبع خوبی از لوتئین و زآگزانتین است. این دو آنتی اکسیدان با دژنراسیون ماکولا که با افزایش سن اتفاق می‌افتد مبارزه می‌کنند و از این طریق با شفاف‌تر کردن بینایی به بهبود بینایی کمک می‌کنند.


8.
هضم غذا را بهتر می کند

فیبر برای هضم سالم ضروری است. پسته منبع خوبی از فیبرهای محلول و نامحلول است. به دفع بهتر مدفوع کمک می کند و همچنین هضم را آسان تر می کند. از مسائلی مانند اسهال و یبوست که ممکن است به دلیل ضعف سیستم گوارشی رخ دهد، جلوگیری می کند.

9. با التهاب مقابله می کند

التهاب منجر به بسیاری از بیماری های قلبی می شود. پسته دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در بدن در سطح سلولی کمک می کند. بنابراین منجر به سلامت قلب بهتر می شود.


10.
مو را بهتر می کند

پسته به تقویت و درخشندگی مو کمک می کند. این به این دلیل است که سرشار از بیوتین است. بیوتین اساسا به مبارزه با ریزش مو کمک می کند و همچنین با انعطاف پذیری بیشتر رشته های مو، موهای خشک را تغذیه می کند. می توانید پسته را به عنوان میان وعده در برنامه غذایی خود قرار دهید یا حتی ماسک موی پسته درست کنید. دومی حالت دهنده عمیق را فراهم می کند و همچنین قسمت های شکاف را درمان می کند. پسته همچنین منبع غنی از اسیدهای چرب است که رشد مو را تقویت می کند.

به اینجا سفر کرده‌اید؟
آشنایی با روش های اقامت کانادا


11.
از پیری زودرس جلوگیری می کند

پسته پوست را مرطوب و تغذیه می کند و همچنین خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. محتوای اسیدهای چرب غنی نیز مسئول همین امر است. همچنین با داشتن ویتامین E از خشکی پوست خلاص می شود. این به عنوان یک محتوای ضد پیری عمل می کند و به پوست کمک می کند به طور طبیعی با طراوت و ظاهر جوان تر به نظر برسد. ماساژ روغن پسته نیز بسیار کمک می کند.


12.
سلامت مغز را بهبود می بخشد

مواد مغذی پسته به اکسیژن رسانی به جریان خون کمک می کند، بنابراین به تولید گلبول های سفید خون یا WBC کمک می کند که برای یک سیستم ایمنی خوب مهم است. همچنین با محتوای غنی ویتامین B6، تولید هموگلوبین و اکسیژن در خون را افزایش می دهد. هرچه اکسیژن بیشتر و جریان آن در خون بهتر باشد، عملکرد مغز بهتر و سالم تر است.


13.
از سرطان جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می دهد که مصرف پسته در پیشگیری از سرطان نیز مفید است. دلیل این امر وجود آنتی اکسیدان در خون به همراه این واقعیت است که پسته سرشار از ویتامین B6 است که باعث افزایش تعداد WBC در خون می شود. گلبول های سفید نه تنها در مبارزه با رادیکال های آزاد موثرند، بلکه با عناصر سرطان زا نیز مبارزه می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …

دیدگاهتان را بنویسید